Сайт учителя фізики Патлай Тетяни Валеріївни

Головна | Реєстрація | Вхід
Середа, 06.08.2025, 08:16
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Block title
Облако Тегів.
кабінет фізики. Контрольна робота цікава фізика інфразвук 7 клас астрономія Астероид: календарний план фізика відкритий урок з фізики. підсумковий урок 10 клас 11 клас. 7клас 8клас 9 клас календарний план з фізики ПЕРЕВЕРНУТЕ НАВЧАННЯ тести з фізики кабінет фізики. критерії оцінювання кабінет фізики.паспорт кабінета гдз 7 кл фізика гдз 8 кл фізика гдз 9 фізика. кабінет фізики. паспорт кабінету 7 клас основи здоровя Основи здоров'я поурочні плани класному керівнику супутник класного керівника 2013-2014 н.р нова програма з фізики лабораторні роботи урок з астрономії аудиокнига фізика 8 кл відео по фізиці відео з фізики Календар учителя на 2013-3014 н.р Презентація відкритий урок 8 клас тематична атестація електронний підручник теплові явища тести з астрономії тематична атестація 7 клас тести 7 клас втома перевтома. надзвичайні ситуації основи здоров’я Календар учителя на 2014-2015 н.р Оновлена програма з трудового навча Шаблон поурочног плану з трудового Методика написання поурочного плану
Категорії розділу
7 клас [9]
поурочні 7клас
8 клас [5]
поурочні 8 клас
10 клас [0]
поурочні 10 клас
Мої файли [2]
9 клас [1]
поурочні 9 клас
11 клас [1]
поурочні 11 клас
астрономія [18]
кабінет фізики [6]
документи які повинні бути в кабінеті фізики
Основи здоров'я [3]
поурочні плани з основ здоровья
класному керівнику [3]
матеріали для роботи класного керівника
Цікаве відео [3]
Трудове навчання. [3]
Все що стосується трудового навчання по новій програмі
Міні-чат
Loading...
Новини освіти
Існування сайту
Block title
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Block title
Головна » Файли » кабінет фізики

проект нової програми з фізики
24.01.2013, 13:48

Пояснювальна записка

Фізика є фундаментальною наукою, яка вивчає загальні закономірності перебігу природних явищ, закладає основи світорозуміння на різних рівнях пізнання природи й дає загальне обґрунтування природничо-наукової картини світу. Сучасна фізика, крім наукового, має важливе соціокультурне значення. Вона стала невід’ємною складовою загальної культури високотехнологічного інформаційного суспільства.

Фундаментальний характер фізичного знання як філософії науки й методології природознавства, теоретичної основи сучасної техніки й виробничих технологій визначає освітнє, світоглядне та виховне значення шкільного курсу фізики як навчального предмета. Завдяки цьому в структурі освітньої галузі він відіграє роль базового компонента природничо-наукової освіти й належить до інваріантної складової загальноосвітньої підготовки учнів в основній і старшій школах.

Головна мета навчання фізики в середній школі полягає в розвитку особистості учнів засобами фізики як навчального предмета, зокрема завдяки формуванню в них предметної компетентності на основі фізичних знань, наукового світогляду й відповідного стилю мислення, розвитку експериментальних умінь і дослідницьких навичок, творчих здібностей і схильності до креативного мислення.

Відповідно до цього зміст фізичної освіти спрямовано на опанування учнями наукових фактів і фундаментальних ідей, усвідомлення ними суті понять і законів, принципів і теорій, які дають змогу:

-       пояснити перебіг фізичних явищ і процесів і з’ясувати їхні закономірності;

-       оволодіти основними методами наукового пізнання;

-       охарактеризувати сучасну фізичну картину світу;

-       зрозуміти наукові засади сучасного виробництва, техніки й технологій;

-       використати набуті знання в практичній діяльності.

Шкільний курс фізики побудовано за двома логічно завершеними концентрами, зміст яких узгоджується зі структурою середньої загально­освітньої школи:

1)       в основній школі (7–9 класи) вивчається логічно завершений базовий курс фізики, який закладає основи фізичного знання;

2)       у старшій школі вивчення фізики відбувається залежно від обраного профілю навчання.

В основній школі фізику починають вивчати як окремий навчальний предмет, зміст й вимоги до засвоєння якого є єдиними для всіх учнів. Урахування пізнавальних інтересів учнів, розвиток їхніх творчих здібностей і формування схильності до навчання фізики здійснюється завдяки особистісно орієнтованому підходу, запровадженню курсів за вибором, проведенню факультативних та індивідуальних занять і консультацій за рахунок варіативної складової навчального плану. Передбачається також можливість поглибленого вивчення фізики за спеціальною програмою.

Базовий курс фізики (7–9 класи) закладає основи фізичного пізнання світу: учні опановують суть основних фізичних понять і законів, оволодівають науковою термінологією, основними методами наукового пізнання та алгоритмами розв’язування фізичних задач, у них розвиваються експериментальні вміння й дослідницькі навички, формуються уявлення про фізичну картину світу. Він ґрунтується на тих знаннях з основ фізики, які учні отримали на більш ранніх етапах навчання, зокрема на уроках природознавства в початковій школі і 5 класі, а також на повсякденному досвіді пізнання навколишнього світу, якого учні набувають у житті.

Таким чином, завданнями курсу фізики основної школи є:

-         сформувати в учнів базові фізичні знання про явища природи, розкрити історичний шлях розвитку фізики, ознайомити їх із діяльністю та внеском відомих зарубіжних й українських фізиків;

-         розкрити суть фундаментальних наукових фактів, основних понять і законів фізики, показати розвиток фундаментальних ідей і принципів фізики;

-         сформувати в учнів алгоритмічні прийоми розв’язування фізичних задач та евристичні способи пошуку розв’язків практичних життєвих проблем;

-         сформувати й розвинути в учнів експериментальні вміння й дослідницькі навички, уміння описувати й оцінювати результати спостережень, планувати й проводити досліди та експериментальні дослідження, здійснювати вимірювання фізичних величин, робити узагальнення й висновки;

-         розкрити роль фізичного знання в житті людини, суспільному виробництві й техніці, сутність наукового пізнання засобами фізики, сприяти розвитку інтересу школярів до фізики;

-         спонукати учнів критично мислити, застосовувати набуті знання в практичній діяльності, виявляти ставлення до довкілля на засадах екологічної культури;

-         сформувати в них уявлення про фізичну картину світу, на конкретних прикладах показати прояви моральності щодо використання наукового знання в життєдіяльності людини й природокористуванні.

Засвоєння учнями системи фізичних знань та здатність застосовувати їх у процесі пізнання і в практичній діяльності є одним із головних завдань навчання фізики в середній школі. Тому системотворчими елементами шкільного курсу фізики виступають:

-     чуттєво усвідомлені уявлення школярів про основні властивості та явища навколишнього світу, які стають предметом вивчення в певному розділі фізики (наприклад, механічний рух у його буденному сприйнятті як зміщення в просторі, просторово-часові уявлення тощо);

-     основні поняття теоретичного базису (наприклад, для механіки це швидкість, сила, маса, енергія), ідеї та принципи, що їх об’єднують (приміром, відносність руху), необхідні для усвідомлення суті перебігу фізичних явищ і процесів;

-     абстрактні моделі, покладені в основу теоретичної системи (матеріальна точка, інерціальна система відліку тощо);

-     формули, рівняння й закони, що відтворюють співвідношення між фізичними величинами;

-     різноманітні застосування фізичних знань для пояснення життєвих ситуацій або розв’язання практичних завдань, а також наслідки їх використання в пізнавальній практиці (розрахунок гальмівного шляху, теплового балансу, електричних кіл, побудова зображень тощо).

Як відомо, фізика ґрунтується на експерименті. Тому ця її характеристика визначає низку специфічних завдань шкільного курсу фізики, спрямованих на засвоєння наукових методів пізнання. Завдяки навчальному фізичному експерименту учні оволодівають досвідом практичної діяльності людства в галузі здобуття фактів та їх попереднього узагальнення на рівні емпіричних уявлень, понять і законів. За таких умов експеримент виконує функцію методу навчального пізнання, завдяки якому у свідомості учня утворюються нові зв’язки й відношення, формується особистісне знання. Саме через навчальний фізичний експеримент найефективніше здійснюється діяльнісний підхід до навчання фізики.

З іншого боку, навчальний фізичний експеримент дидактично забезпечує процесуальну складову навчання фізики, зокрема формує в учнів експериментальні вміння й дослідницькі навички, озброює їх інструментарієм наукового дослідження, який стає засобом навчання.


Категорія: кабінет фізики | Додав: tanya | Теги: нова програма з фізики, 2013-2014 н.р
Переглядів: 1298 | Завантажень: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
фотоальбом
Цікава наука
Пошук
Український календ
Українське ділове мовлення. Календар свят
Погода.
Погода
Друзі сайту
Сайт вчителя початкових класів Зозулі О.А. _________________________ Сайт вчителя української мови і літератури Кифорук О.В. _________________________ Сайт вчителя історії Тополі Н.В.

Патлай Тетяна Валеріївна